На трасе, не даязджаючы да паварота на Азярцы, мы ўбачылі незвычайную тэхніку: матаблок, які, дзякуючы тэхнічным “наваротам”, ператварыўся ў міні-трактар з кабінай і прычэпам. За рулём гэтага цуда-транспартнага сродку сядзеў такі ж цікавы і арыгінальны, як тварэнне яго рук, гаспадар, жыхар вёскі Жабінка Анатоль Гаўрыловіч. Ахвотна і з гумарком ён расказаў пра свайго чатырохколавага памочніка, якога, як у той песні, зляпіў з таго, што было пад рукамі.
Кабіна трактара з бакоў і ззаду захінае вадзіцеля ад ветру і снегу. Лабавога шкла няма, але ж гаспадар не ў ралі ўдзельнічае, дзе галоўнае – хуткасць, а ездзіць па справах, на якія ў пенсіянера хапае часу. Спераду мотаблока прыварана металічная дуга, як у джыпа, за ёй — тры вірлавокія фары. На раме, што злучае мотаблок з кабінай і прычэпам – “бардачок”. Трактар — двухмесны. Руль аўтамабільны. На кабіне ўстаноўлены светаадлюстравальныя элементы, “мігалка”, як у спецтэхніцы, люстэркі бакавога віду. Нават таблічка з папярэджаннем, што вядзецца відэаназіранне ў кабіне ёсць. Прычэп з “нарошчанымі” бартамі, даволі ўмяшчальны для перавозкі грузаў. Паглядзіш і ўбачыш, што ў ход ішло ўсё: дэталі ад даўнейшых жалезных ложкаў, пральнай машыны, кавалкі бляхі і гумы, старой праводкі, шкло, веласіпедныя катафоты…І дзівішся, і захапляешся, і смяешся – на такіх працавітых дзіваках-вынаходніках свет трымаецца!
І гэта не адзіны экзэмпляр інжынерна-тэхнічнай творчасці Анатоля Анатольевіча. У гэтым мы пераканаліся, пабываўшы ў яго ў гасцях. Ён мае адзін дамскі веласіпед з… аўтамабільным рулём, другі – з прываранай металічнай сядушкай, на якую падкладай падушачку і вазі ўнукаў-пасажыраў. З металічнага каркаса дзіцячай каляскі, чатырох колаў, два з якіх веласіпедныя, і з кавалка трубы зрабіў трымер. Коціш гэтую канструкцыю перад сабой, а ззаду – скошаная дарожка травы сцелецца. Самаробная лаўка ў двары, арэлі “пад дахам”, альтанка, дэкаратыўныя падстаўкі пад вулічныя кветкі – усё сам змайстраваў, прымодзіў.
Цікавым аб’ектам з’яўляецца “хатка-чытальня”, пабудаваная на прыясядзібным участку. Тут кнігі, карта Глыбокага, як карціна, у рамцы, старыя пласцінкі на… столі, бытавыя даўнейшыя рэчы — бязмен, вагі, лямпы, “пазалочаны” тэлефон з гадзіннікам на адной падстаўцы… Пад застрэшкам – каромысел: гаспадар лоўка падчаплдяе на яго два вядры і ідзе за вадой да калодзежа, упрыгожанага ажурнымі каванымі ўзорамі.
У хаце нас чакаў яшчэ адзін сюрпрыз: багаты архіў газетных публікацый “Весніка Глыбоччыны”, падпісчыкам якога Анатоль Гаўрыловіч з’яўляецца больш за сорак гадоў. Яны сабраны і пасартыраваны па раздзелах: сельская гаспадарка, медыцына, міліцыя, перадавікі вытворчасці, аўтатранспартнікі, народныя ўмельцы раёна, святочныя мерапрыемствы, семінары, фестывалі, спаборніцтвы. Усё гэта гаворыць пра непадробны інтарэс мужчыны да жыцця ў раёне, у якім прайшло яго дзяцінства, юнацтва, да падзей у калектывах прадпрыемстваў і арганіазцый, дзе некалі працаваў сам.
Анатоль Анатольевіч родам з Гваздова. Скончыў аж чатыры школы: пачатковую ў Гваздове, васьмігодку – у Забеллі, 9 класаў у Мамаях, атэстат атрымаў у Азярэцкай СШ. Пасля яе заканчэння паехаў у Латвію. Паступіў у Рыжскі Чырвонасцяжны інстытут інжынераў грамадзянскай авіяцыі. Мог стаць дыпламаваным спецыялістам па рамонце і абслугоўванні авіяцыйных рухавікоў, але не вытрымаў: сабраў лахі пад пахі і вярнуўся на бацькаўшчыну. Скончыў вадзіцельскія курсы ад ваенкамата ў СПТВ-168. Служыў вадзіцелем у ракетных войсках стратэгічнага прызначээння ў літоўскім Таўраге. Падчас тактычных вучэнняў зенітчыкаў пабываў на паліноге Капусцін Яр у Астраханскай вобласці, да якога ад Гваздова больш за дзве тысячы кіламетраў. Мог застацца ў арміи, але малая радзіма, прыцягвала, як магнітам. Круціў баранку ГАЗ-93, ЗІЛа з прычэпам, ГАЗ-53, вазіў галоўнага інжынера Уладзіміра Галяка. Каля года працаваў на прыгарадных рэйсах у аўтакалоне 2439 (цяпер АТП-16). Пяць гадоў быў вадзіцелем школьнага аўтобуса. Вазіў дзяцей на экскурсіі па ўсёй Беларусі.
Паўчвэрці стагоддзя Анатоль Гаўрыловіч адпрацаваў вадзіцелем-экспедытарам у Глыбоцкай райбальніцы. А калі ў адзін год з жонкай Ядзвігай Антонаўнай выйшлі на заслужаны адпачынак, зразумеў, што спакойнае пенсіянерскае жыццё пасля столькіх гадоў раз’ездаў і паходаў, не для яго. Таму, як і раней, садзіць соткі, майструе, будуе, рамантуе, чытае, экперыментуе… Яго жыцёвы дэвіз – без работы – ні дня, ні хвіліны. І не важна, дзе чалавек жыве: у вялікім горадзе ці на хутары, хто ён па прафесіі — вадзіцель ці інжынер, якога ўзросту — малады ці пенсіянер – галоўнае, што інтарэс да жыцця не патухае і кожны дзень для яго – новае адкрыццё сваіх магчымасцей.